
U bevindt zich hier: Home » Organisatie
Organisatie
Kwaliteit
Het Maanderzand investeert in kwaliteit van zorg en ondersteuning waarbij persoonsgerichte zorg het uitgangspunt is. Recente tevredenheidsmetingen (2020) hebben aangetoond dat bewoners en cliënten erg tevreden zijn met de ontvangen zorg- en dienstverlening. Bewoners en cliënten ervaren de aandacht van medewerkers en hebben vertrouwen in hun deskundigheid.
Het gemiddelde cijfer voor Dagbesteding: 8,1
Het gemiddelde cijfer voor de Verpleegafdeling: 8,4
Het gemiddelde cijfer voor Wmo (huishoudelijke hulp thuis): 8,4
Het gemiddelde cijfer voor het Wijkzorgteam: 8,1
Het gemiddelde cijfer Woonzorgcentrum: 8,2
Kwaliteitsverslag 2019
Klik hier om het kwaliteitsverslag van 2019 te bekijken.
Privacy (AVG)
Het betreft een verscherping van de privacywet. Om de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen maken wij gebruik van een privacyreglement (Privacyreglement Het Maanderzand). De website van Het Maanderzand maakt gebruik van een SSL certificaat om online veiligheid te borgen.
Cliëntenraad
De Cliëntenraad behartigt de belangen van de bewoners en cliënten van Het Maanderzand. Daar kunnen zaken aan de orde worden gesteld die in de ogen van bewoners verbetering behoeven. Ook de zaken die goed gaan kunnen natuurlijk worden gemeld. Bewoners, familieleden en bewoners (cliënten) van de aanleunflats zijn vertegenwoordigd in de Cliëntenraad.
De Cliëntenraad bespreekt op gezette tijden met de Raad van Bestuur zaken op het gebied van de zorg, de activiteiten, het eten en drinken, en bijvoorbeeld de temperatuur binnen. Maar ook het beleid, de financiën en de toekomstplannen van Het Maanderzand komen stelselmatig aan bod. De vergaderingen worden voorbereid In overleg met de voorzitter van de Cliëntenraad.
Ondernemingsraad
De ouderenzorg is volop in beweging. Dat merken medewerkers vrijwel dagelijks. Zij staan dag en nacht klaar om bewoners en cliënten zo goed mogelijk te ondersteunen. Dat vraagt veel van medewerkers. Daarbij zijn ook hun belangen aan de orde: goede werktijden, verantwoorde flexibele diensten, mee kunnen denken en doen aan kwaliteitsverbeteringen.
Daarover wordt gesproken in teamoverleggen en in het managementoverleg. En in de Ondernemingsraad. Eens in de 6 weken wordt overleg gevoerd met de Raad van Bestuur.
Vrijwilligersraad
Vrijwilligers zijn van groot belang in de participatiesamenleving, zo ook in Het Maanderzand. De handen ineen slaan en met elkaar de bewoner ondersteunen en begeleiden vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid en aandacht. Met medewerkers, mantelzorgers en vrijwilligers. Met elkaar de weg bewandelen van “zorgen voor” naar “zorgen dat”.
De vrijwilligersraad is opgericht in 2016. De vrijwilligersraad (als zijnde vertegenwoordigers van alle vrijwilligers, werkzaam in Het Maanderzand) overlegt regelmatig met het bestuur over beleidsmatige zaken en over actuele onderwerpen rondom het werken in Het Maanderzand.
Zorgkaart Nederland
In Het Maanderzand vinden we het belangrijk om in gesprek te gaan. Met bewoners, medewerkers, vrijwilligers en met mantelzorgers. Waardering uitspreken als het goed gaat en ook in gesprek gaan als er dingen niet goed (dreigen te) gaan, of beter kunnen.
In onze visie staat niet voor niets “aandacht voor elkaar”.
In Het Maanderzand meten we twee keer per jaar de tevredenheid van de bewoners d.m.v. kort cyclisch meten. Daaruit blijkt een grote tevredenheid over het wonen en leven in Het Maanderzand.
Regelmatig wordt ook waardering en dankbaarheid uitgesproken vanuit familieleden en wordt dit bekrachtigd door het geven van een bloemetje.
Langs deze weg willen we u erop attenderen dat u uw waardering ook kunt uitspreken via ZorgkaartNederland, door op onderstaande link te klikken of via www.zorgkaartnederland.nl
ZorgkaartNederland werkt aan openheid in de zorg en u kunt hieraan meewerken.
Uw mening telt!
Klachtenregeling
Hebben bewoners, cliënten of anderen vragen over of kritiek op de geleverde of voorgenomen ondersteuning? Dan wordt dat in eerste instantie besproken met de betrokken medewerker, de Eerst Verantwoordelijke Verzorgende, de coördinator en (of) de manager.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de interne klachtencommissie. De klacht kan per mail (info@maanderzand.nl ) of schriftelijk worden gestuurd naar de voorzitter van de interne klachtencommissie: Louise Henriettelaan 17, 6713 MG Ede. Op verzoek is het reglement te verkrijgen.
Tot slot bestaat de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de Externe Klachtencommissie Regio Arnhem: antwoordnummer 1377, 6800VC Arnhem, of per email: klachtencommissieregioarnhem@gmail.com
Raad van Bestuur
Mevrouw J.T. Kohlmann-Bins
U kunt haar bereiken via de Office Manager Petra Vergeest: petravergeest@maanderzand.nl
Het Management
Mevrouw E.J. Herikhuisen, Adviseur Zorg & Welzijn
Mevrouw P. Schoorl, Adviseur P&O
Mevrouw W. Kootstra, Klantadviseur
Mevrouw G.A. van de Bovekamp, Adviseur Kwaliteit & Veiligheid
De heer F. Verstege, Business Controller
Mevrouw M. Zielman, Geestelijk Verzorger
Raad van Toezicht
De heer R.H. Ravenhorst – Voorzitter
Mevrouw J.J. Louisa-Muller – lid
De heer H.T. Slijper – lid
De heer W. Moggré – lid
De heer W. Martens – lid
Office management
Mevrouw P.M. Vergeest
Het Maanderzand
Fijn wonen en welzijn staan bij Het Maanderzand voorop. Iedereen is hier welkom!
Uw eigen lichte 1- (of 2-) persoonsappartement, op een fijne locatie.
- Stichting Het Maanderzand
- Louise Henriëttelaan 17
- 6713 MG Ede
Wat zeggen bewoners, familie en andere relaties?

‘Het kan natuurlijk nooit hetzelfde zijn als thuis. Maar Het Maanderzand is een hele goede vervanging. Een gezellig, warm en fijn huis om in te wonen.’ Mw. vd B.
‘Het mag wel eens gezegd: jullie zorgen fantastisch goed voor mijn vader. En dat ondanks alle bezuinigingen en krimp.’
‘Wat hebben jullie geweldig liefdevol en respectvol voor mijn vader gezorgd!’ WS
‘De zorg voor mijn man in Cavaljé is prima geregeld. Mensen zijn daar heel tevreden. Dat kun je merken.’ Mw. vd B
‘Je leert elkaar steeds beter kennen en komt tot diepere gesprekken. Ik krijg veel terug van de mensen. Dat geeft ook weer energie. Ik werk hier met plezier.’ HV
‘Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Ik haal veel waarde uit de levenservaring van de mensen hier. We gaan met bewoners in gesprek. Zij vertellen, wij luisteren. Dat zijn vaak hele mooie gesprekken.’ JE
‘De soep is hier uit de kunst! Je hebt veel keuze in de maaltijden, ook in kleine of grotere porties. Ik vind: als het niet lekker is, dan heb je verkeerd gekozen.’ Mw. P
‘Het eten is eigenlijk te lekker en te goed. Wie wensen of klachten heeft, kan dat gewoon tegen de kok zeggen.’ Mw. vd B
‘Ik ben hartstikke tevreden. Mijn oude leven krijg ik toch niet terug. Maar ik heb een mooie kamer en ik zit hier lekker. We maken het met zijn allen gezellig en je kunt hier veel doen.’ Mw. P
‘Het is hier echt goed verzorgd. Heb je ze nodig, dan zijn ze er ook. En ze komen regelmatig eens even kijken hoe het met je gaat en even een praatje maken.’ mw. P
‘Ik voel me hier heel erg thuis. De sfeer, het feit dat iedereen je kent. Ze hebben oog voor je, en een luisterend oor.’ Mw. vd B

Het laatste nieuws bij Het Maanderzand
Teamleider Wijkzorgteam
Wij zoeken per direct een tijdelijke TEAMLEIDER WIJKZORGTEAM (24 uur per week) Het Maanderzand is een warme en hartelijke organisatie in Ede die zowel intramurale- als…
Lees meerHuishoudelijk Medewerker WMO
Het Maanderzand heeft plaats voor de leukste Huishoudelijk Medewerker WMO (aantal uren in overleg) Ter uitbreiding van ons team Huishouding WMO zijn wij op zoek naar een huishoudelijk medewerker WMO. Onze huishoudelijk medewerkers zorgen voor een schoon en leefbaar huis…
Lees meer
Blog Wim
'De juiste toon op elk moment, we zijn samen een heerlijk team. Plezier, schik en een geintje. Een lach en een traan.' Daarvan kan ik genieten…
Lees meer
Blog Geertine
'Ik bezorg mensen graag die dagelijkse regen zonnestralen.' We lachen en we zorgen hier samen. Met veel plezier. Dag in en dag uit. Soms lange…
Lees meer